Rekordowo skuteczny chatbot: case study Wydawnictwa [ze słownikiem]

skuteczny chatbot case study

99%(!) to nowy rekord skuteczności chatbota przygotowanego na bazie rozwiązań platformy Omni-Chatbot. Wirtualny asystent przygotowany dla Wydawnictwa [ze słownikiem] w pełni realizuje też wyznaczone mu cele biznesowe. Po uruchomieniu chatbota na stronach Wydawnictwa wzrost sprzedaży bezpośredniej wyniósł 17%!

Case study Wydawnictwa [ze słownikiem]: chatbot do obsługi klienta i wsparcia sprzedaży

O projekcie

Chatbot do obsługi klienta przygotowany dla Wydawnictwa [ze słownikiem] to pierwsza realizacja Stanusch Technologies z cyklu szybkich wdrożeń, która wspierana jest predefiniowanymi komponentami procesowymi. W ramach tych implementacji większość procesów nie jest modelowana od nowa, lecz komponowana ze sprawdzonych modułów. Przy takim projekcie prace konfiguracyjne trwają zaledwie kilka dni roboczych, korzysta się z gotowych scenariuszy, wzorców a czasem także innych dodatkowych narzędzi i technologii.

case study Wydawnictwa [ze słownikiem]]O kliencie

Wydawnictwo [ze słownikiem] prowadzi sprzedaż książek obcojęzycznych (j. angielski, niemiecki, francuski, hiszpański, włoski, rosyjski) na różnych etapach zaawansowania (A1-C2). Sprzedaż realizowana jest głównie przez sieć dystrybucyjną oraz bezpośrednio online.

Kanał komunikacji online:

Chatbot na stronie internetowej.

Wyzwania/Główny cel wdrożenia:

Nowy kanał komunikacyjny został uruchomiony w konkretnym celu. Jest nim wsparcie sprzedaży internetowej dzięki zautomatyzowanej obsłudze klienta. Głównym wyzwaniem, przed jakim stało Wydawnictwo [ze słownikiem], było dostarczenie użytkownikom strony WWW łatwego narzędzia umożliwiającego wybór optymalnej dla siebie oferty.

Czas uruchomienia:

Luty 2021.

Przebieg wdrożenia:

Uruchomienie produkcyjne w 2 tygodnie od otrzymania zlecenia.

Wdrożenie obejmowało:
  1. Proste prace konfiguracyjne z wykorzystaniem modułów procesowych.
  2. Dopasowanie gotowego szablonu playera.
  3. Ustawienie alertów managerskich wg wskazań klienta.
  4. Dodatkowo, po uruchomieniu produkcyjnym chatbot został objęty monitoringiem powdrożeniowym.

Jakie działania wykonuje dzisiaj chatbot?

  1. Pomaga czytelnikom w wyborze książek na podstawie takich kryteriów jak np.: język publikacji, stopień znajomości języka obcego, gatunek literacki. Potrafi polecić książki zarówno dla dorosłego, jak i dla dziecka.
  2. Informuje o aktualnych promocjach wydawniczych (możliwy wybór spośród kilku oferowanych zestawów).
  3. Inicjuje proces zamówienia.

Wykorzystane technologie

  1. Predefiniowane komponenty procesowe dostępne w ramach platformy Omni-Chatbot, między innym moduł zbierania danych osobowych zgodnie z RODO.
  2. Natural Language Processing  (NLP) na bazie autorskiego silnika Omni-Chatbot.
  3. Machine Learning Ranking  (MLR) – wsparcie w rozpoznawaniu słów kluczowych, które nie zostały skonfigurowane w faktach w bazie wiedzy.

Jakie są pierwsze efekty wdrożenia?

  1. Wysoka skuteczność w udzielaniu prawidłowych odpowiedzi na pytania użytkowników – 99% poprawnie obsłużonych zapytań.
  2. 17% wzrost sprzedaży bezpośredniej.

 

99% prawidłowych odpowiedzi: czy takie wyniki będą się powtarzać?

Skuteczność bota sięgająca prawie 100% prawidłowych odpowiedzi to wynik szczególnie imponujący, ponieważ dotyczy bota uruchomionego całkiem niedawno. Wdrożenie produkcyjne zostało zrealizowane w lutym 2021 roku. Bot uzyskał bardzo wysoką skuteczność w wyjątkowo krótkim czasie. Jak to się stało?

Maciej StanuschWbrew pozorom chatbot wdrożony dla Wydawnictwa [ze słownikiem] nie jest rozwiązaniem skomplikowanym technologicznie. Wiele ułatwia tutaj dobra analiza zachowania klientów. Większość użytkowników kieruje do bota bardzo podobne pytania. Dotyczą one przede wszystkim oferty w promocyjnych cenach, ale też wyszukiwania książek na podstawie np. konkretnego języka, wybranego poziomu zaawansowania czy ulubionego gatunku. Obsłużenie tych najczęściej pojawiających się zapytań i przygotowanie podpowiedzi dla czytelnika w oknie dialogowym umożliwia płynny przebieg konwersacji. Ważna funkcjonalność chatbota – zbieranie danych osobowych – bazuje na gotowym i przetestowanym wcześniej komponencie procesowym. Dodatkowo chatbot wsparty jest technologią MLR, aby szybciej konfigurować bazę wiedzy. Połączenie tych rozwiązań to klucz do sukcesu. – mówi Maciej Stanusch, CEO Stanusch Technologies

Skuteczność na tak wysokim poziomie odnotowaliśmy po raz pierwszy w przypadku naszych botów. Jest jednak możliwość, że takie wyniki będą się powtarzać przy realizacjach dla kolejnych klientów:

Możliwość ponownego użycia komponentów procesowych oraz MLR w kolejnych wdrożeniach dla klientów oczywiście zwiększa prawdopodobieństwo, że taki wynik w udzielaniu prawidłowych odpowiedzi będziemy mogli jeszcze zobaczyć. Komponenty procesowe możemy wykorzystać zarówno w chatbotach, jak i voicebotach, w różnych branżach, więc potencjał jest duży. – prognozuje Maciej Stanusch, CEO Stanusch Technologies. 

Chcesz sprawdzić, jak działa chatbot Wydawnictwa [ze słownikiem]? Przetestuj go tutaj: https://zeslownikiem.pl/

 

Anna Isakow
Dział Marketingu Stanusch Technologies

 

Chcesz szybko i skutecznie wdrożyć bota, realizując wybrane przez Ciebie KPI?

Porozmawiajmy o tym!

Dorota Jóźwiak - OCP Sales Director, Stanusch Technolgies
tel: +48 606 970 340      e-mail: dorota.jozwiak@stanusch.com

Zapraszamy również na darmowe konsultacje online! Poznamy Twój biznes i doradzimy najlepsze rozwiązania!

FORMULARZ KONTAKTOWY

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    });